Meme Küçültme Ameliyatı Olanlar 2019

Meme Küçültme Ameliyatı Olanlar 2019

Meme küçültme ameliyatı olanlarda, hastanede yatış süresi 1 günü geçmez. Ameliyat sırasında, sadece göğüsleri aşırı büyük olan hastalara dren takılır. Ameliyat sonrasında dren takılmışsa, çıkartılarak pansuman yapılır ve ameliyat sonrası sütyen kullanımı sağlanarak, hastaya sporcuların giydiği sütyen giydirilir. Hasta, bu sporcu sütyenini, yaklaşık 1 ay kadar kullanmalıdır.

Meme küçültme ameliyatı sonrası küçülme, her hastada değişkendir. Göğüslerde ne ölçüde küçülme sağlandığı, ölçümlerle belli olur. Hastanın omuzlarındaki genişlik, göğüs çevresi ölçüsü, vücut genel ölçüleri, doktorun ameliyat sonrası muayenesinde göğüslerin ne derece küçültüldüğü konusunda bilgi verecektir.

Meme Küçültme Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Meme küçültme ameliyatı olanlar, çoğu hamilelik, emzirme ya da dengesiz kilo alıp verme durumlarından ve kalıtsal özelliklerden dolayı ya da, fiziksel değişimlerden dolayı meme küçültme ameliyatına karar verirler; ancak, meme küçültme ameliyatı yaptırmak en büyük etken göğüslerin sarkması ve aşırı büyük göğüslü olmaktır.

Meme küçültme ameliyatı, yaşı 18’i geçmiş ve anestezi almasında herhangi bir sakınca bulunmayan her kadına uygulanabilir. Meme küçültme ameliyatına en uygun yaş ise, 30-50 arasıdır.

Meme küçültme ameliyatına başlamadan önce, hasta muayene edilir. Hastanın vücut oranlarına uyacak ölçüm ve çizimlerin ardından, küçültme işlemi gerçekleştirilir. Bu ölçüm ve çizimlerin ardından, meme başının geleceği nokta hesaplanarak, vücut üzerinde işaretlenir. Ameliyat sırasında, meme başı etrafındaki bölge çıkartılır ve her iki taraftaki fazla meme ve yağ dokusu temizlenip, tartılır. Ameliyat sırasında çıkartılan meme başı, yeniden yerine konur. Meme şekillendirilerek simetrisi kontrol edilir. Ameliyat sırasında görülecek tüm bozukluklar giderildikten sonra, iki memeye de dren yerleştirilip dikişler kapatılır. Bandajlanan göğüslere şekillendiriciliği olan özel sütyen giydirilir.

Meme küçültme ameliyatı olanlar, ameliyat yerinde iz kalacağını bilerek bu ameliyatı yaptırmalıdır; ancak, kalacak izler, aslında ameliyatta uygulanan teknikle ilgilidir. Uygulanacak tekniğe göre, ameliyat bölgesinde T, L ve I şeklinde iz kalır.

Meme Küçültme Ameliyatını Kimler Yaptırabilir?

Meme küçültme ameliyatına uygunluk kriterleri şu şekildedir:

• Sırt ve boyun ağrısı çekenler
  • Meme altında pişik ve tahrişten yakınanlar
  • Meme yapısının ağırlaştığını düşünenler
  • Meme başlarının aşağı doğru sarktığını düşünenler
  • İki meme arasında büyüklük, küçüklük problemi yaşayanlar, meme küçültme ameliyatı olabilirler.

Meme küçültme tekniklerinde sıklıkla Vertikal Skar tekniği, Serbest Meme Başı Aktarım Tekniği, Ters T Tekniği kullanılmaktadır. Hastaya en uygun olan ameliyat tekniği belirlendikten sonra, ameliyat gerçekleştirilir.

Meme küçültme operasyonunda fiyatları birçok hasta merak etmektedir. Fiyatlar, hastanın muayenesinden sonra belli olmaktadır. Yapılacak işlemler, küçültme operasyonunda fiyatları belirler. Bunun için hastanın doktoruyla iletişime geçerek, göğüs küçültme fiyatları 2019 ile ilgili detaylı bilgi alması, en doğrusudur.

Ameliyat Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Meme küçültme ameliyatı olanlar ya da olmak isteyenlerin dikkat etmesi gereken kurallar vardır. Bu ameliyatı olmak için erken davranılmalıdır. Güvenebileceğiniz bir doktor ile küçültme ameliyatına karar verilmelidir. Ameliyat sonrasındaki tüm direktif ve kurallara tamamıyla uyulmalıdır. Eğer hasta sigara kullanıyorsa, mümkünse sigarayı bırakmalıdır.